Emitent: Parlamentul European
Publicata in: Monitorul Oficial Nr. din 51 din 29 ianuarie 2003
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
Drepturile si obligatiile pacientilor
CAP. 1
Dispozitii generale
ART. 1
In sensul prezentei legi:
a) prin pacient se intelege persoana sanatoasa sau bolnava care utilizeaza serviciile de sanatate;
b) prin discriminare se intelege distinctia care se face intre persoane aflate in situatii similare pe baza rasei, sexului, varstei, apartenentei etnice, originii nationale sau sociale, religiei, optiunilor politice sau antipatiei personale;
c) prin ingrijiri de sanatate se intelege serviciile medicale, serviciile comunitare si serviciile conexe actului medical;
d) prin interventie medicala se intelege orice examinare, tratament sau alt act medical in scop de diagnostic preventiv, terapeutic ori de reabilitare;
e) prin ingrijiri terminale se intelege ingrijirile acordate unui pacient cu mijloacele de tratament disponibile, atunci cand nu mai este posibila imbunatatirea prognozei fatale a starii de boala, precum si ingrijirile acordate in apropierea decesului.
ART. 2
Pacientii au dreptul la ingrijiri medicale de cea mai inalta calitate de care societatea dispune, in conformitate cu resursele umane, financiare si materiale.
ART. 3
Pacientul are dreptul de a fi respectat ca persoana umana, fara nici o discriminare.
CAP. 2
Dreptul pacientului la informatia medicala
ART. 4
Pacientul are dreptul de a fi informat cu privire la serviciile medicale disponibile, precum si la modul de a le utiliza.
ART. 5
(1) Pacientul are dreptul de a fi informat asupra identitatii si statutului profesional al furnizorilor de servicii de sanatate.
(2) Pacientul internat are dreptul de a fi informat asupra regulilor si obiceiurilor pe care trebuie sa le respecte pe durata spitalizarii.
ART. 6
Pacientul are dreptul de a fi informat asupra starii sale de sanatate, a interventiilor medicale propuse, a riscurilor potentiale ale fiecarei proceduri, a alternativelor existente la procedurile propuse, inclusiv asupra neefectuarii tratamentului si nerespectarii recomandarilor medicale, precum si cu privire la date despre diagnostic si prognostic.
ART. 7
Pacientul are dreptul de a decide daca mai doreste sa fie informat in cazul in care informatiile prezentate de catre medic i-ar cauza suferinta.
ART. 8
Informatiile se aduc la cunostinta pacientului intr-un limbaj respectuos, clar, cu minimalizarea terminologiei de specialitate; in cazul in care pacientul nu cunoaste limba romana, informatiile i se aduc la cunostinta in limba materna ori in limba pe care o cunoaste sau, dupa caz, se va cauta o alta forma de comunicare.
ART. 9
Pacientul are dreptul de a cere in mod expres sa nu fie informat si de a alege o alta persoana care sa fie informata in locul sau.
ART. 10
Rudele si prietenii pacientului pot fi informati despre evolutia investigatiilor, diagnostic si tratament, cu acordul pacientului.
ART. 11
Pacientul are dreptul de a cere si de a obtine o alta opinie medicala.
ART. 12
Pacientul are dreptul sa solicite si sa primeasca, la externare, un rezumat scris al investigatiilor, diagnosticului, tratamentului si ingrijirilor acordate pe perioada spitalizarii.
CAP. 3
Consimtamantul pacientului privind interventia medicala
ART. 13
Pacientul are dreptul sa refuze sau sa opreasca o interventie medicala asumandu-si, in scris, raspunderea pentru decizia sa; consecintele refuzului sau ale opririi actelor medicale trebuie explicate pacientului.
ART. 14
Cand pacientul nu isi poate exprima vointa, dar este necesara o interventie medicala de urgenta, personalul medical are dreptul sa deduca acordul pacientului dintr-o exprimare anterioara a vointei acestuia.
ART. 15
In cazul in care pacientul necesita o interventie medicala de urgenta, consimtamantul reprezentantului legal nu mai este necesar.
ART. 16
In cazul in care se cere consimtamantul reprezentantului legal, pacientul trebuie sa fie implicat in procesul de luare a deciziei atat cat permite capacitatea lui de intelegere.
ART. 17
(1) In cazul in care furnizorii de servicii medicale considera ca interventia este in interesul pacientului, iar reprezentantul legal refuza sa isi dea consimtamantul, decizia este declinata unei comisii de arbitraj de specialitate.
(2) Comisia de arbitraj este constituita din 3 medici pentru pacientii internati in spitale si din 2 medici pentru pacientii din ambulator.
ART. 18
Consimtamantul pacientului este obligatoriu pentru recoltarea, pastrarea, folosirea tuturor produselor biologice prelevate din corpul sau, in vederea stabilirii diagnosticului sau a tratamentului cu care acesta este de acord.
ART. 19
Consimtamantul pacientului este obligatoriu in cazul participarii sale in invatamantul medical clinic si la cercetarea stiintifica. Nu pot fi folosite pentru cercetare stiintifica persoanele care nu sunt capabile sa isi exprime vointa, cu exceptia obtinerii consimtamantului de la reprezentantul legal si daca cercetarea este facuta si in interesul pacientului.
ART. 20
Pacientul nu poate fi fotografiat sau filmat intr-o unitate medicala fara consimtamantul sau, cu exceptia cazurilor in care imaginile sunt necesare diagnosticului sau tratamentului si evitarii suspectarii unei culpe medicale.
CAP. 4
Dreptul la confidentialitatea informatiilor si viata privata a pacientului
ART. 21
Toate informatiile privind starea pacientului, rezultatele investigatiilor, diagnosticul, prognosticul, tratamentul, datele personale sunt confidentiale chiar si dupa decesul acestuia.
ART. 22
Informatiile cu caracter confidential pot fi furnizate numai in cazul in care pacientul isi da consimtamantul explicit sau daca legea o cere in mod expres.
ART. 23
In cazul in care informatiile sunt necesare altor furnizori de servicii medicale acreditati, implicati in tratamentul pacientului, acordarea consimtamantului nu mai este obligatorie.
ART. 24
Pacientul are acces la datele medicale personale.
ART. 25
(1) Orice amestec in viata privata, familiala a pacientului este interzis, cu exceptia cazurilor in care aceasta imixtiune influenteaza pozitiv diagnosticul, tratamentul ori ingrijirile acordate si numai cu consimtamantul pacientului.
(2) Sunt considerate exceptii cazurile in care pacientul reprezinta pericol pentru sine sau pentru sanatatea publica.
CAP. 5
Drepturile pacientului in domeniul reproducerii
ART. 26
Dreptul femeii la viata prevaleaza in cazul in care sarcina reprezinta un factor de risc major si imediat pentru viata mamei.
ART. 27
Pacientul are dreptul la informatii, educatie si servicii necesare dezvoltarii unei vieti sexuale normale si sanatatii reproducerii, fara nici o discriminare.
ART. 28
(1) Dreptul femeii de a hotari daca sa aiba sau nu copii este garantat, cu exceptia cazului prevazut la art. 26.
(2) Pacientul, prin serviciile de sanatate, are dreptul sa aleaga cele mai sigure metode privind sanatatea reproducerii.
(3) Orice pacient are dreptul la metode de planificare familiala eficiente si lipsite de riscuri.
CAP. 6
Drepturile pacientului la tratament si ingrijiri medicale
ART. 29
(1) In cazul in care furnizorii sunt obligati sa recurga la selectarea pacientilor pentru anumite tipuri de tratament care sunt disponibile in numar limitat, selectarea se face numai pe baza criteriilor medicale.
(2) Criteriile medicale privind selectarea pacientilor pentru anumite tipuri de tratament se elaboreaza de catre Ministerul Sanatatii si Familiei in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi si se aduc la cunostinta publicului.
ART. 30
(1) Interventiile medicale asupra pacientului se pot efectua numai daca exista conditiile de dotare necesare si personal acreditat.
(2) Se excepteaza de la prevederile alin. (1) cazurile de urgenta aparute in situatii extreme.
ART. 31
Pacientul are dreptul la ingrijiri terminale pentru a putea muri in demnitate.
ART. 32
Pacientul poate beneficia de sprijinul familiei, al prietenilor, de suport spiritual, material si de sfaturi pe tot parcursul ingrijirilor medicale. La solicitarea pacientului, in masura posibilitatilor, mediul de ingrijire si tratament va fi creat cat mai aproape de cel familial.
ART. 33
Pacientul internat are dreptul si la servicii medicale acordate de catre un medic acreditat din afara spitalului.
ART. 34
(1) Personalul medical sau nemedical din unitatile sanitare nu are dreptul sa supuna pacientul nici unei forme de presiune pentru a-l determina pe acesta sa il recompenseze altfel decat prevad reglementarile de plata legale din cadrul unitatii respective.
(2) Pacientul poate oferi angajatilor sau unitatii unde a fost ingrijit plati suplimentare sau donatii, cu respectarea legii.
ART. 35
(1) Pacientul are dreptul la ingrijiri medicale continue pana la ameliorarea starii sale de sanatate sau pana la vindecare.
(2) Continuitatea ingrijirilor se asigura prin colaborarea si parteneriatul dintre diferitele unitati medicale publice si nepublice, spitalicesti si ambulatorii, de specialitate sau de medicina generala, oferite de medici, cadre medii sau de alt personal calificat. Dupa externare pacientii au dreptul la serviciile comunitare disponibile.
ART. 36
Pacientul are dreptul sa beneficieze de asistenta medicala de urgenta, de asistenta stomatologica de urgenta si de servicii farmaceutice, in program continuu.
CAP. 7
Sanctiuni
ART. 37
Nerespectarea de catre personalul medico-sanitar a confidentialitatii datelor despre pacient si a confidentialitatii actului medical, precum si a celorlalte drepturi ale pacientului prevazute in prezenta lege atrage, dupa caz, raspunderea disciplinara, contraventionala sau penala, conform prevederilor legale.
CAP. 8
Dispozitii tranzitorii si finale
ART. 38
(1) Autoritatile sanitare dau publicitatii, anual, rapoarte asupra respectarii drepturilor pacientului, in care se compara situatiile din diferite regiuni ale tarii, precum si situatia existenta cu una optima.
(2) Furnizorii de servicii medicale sunt obligati sa afiseze la loc vizibil standardele proprii in conformitate cu normele de aplicare a legii.
(3) In termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, Ministerul Sanatatii si Familiei elaboreaza normele de aplicare a acesteia, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
ART. 39
Prezenta lege intra in vigoare la 30 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
ART. 40
La data intrarii in vigoare a prezentei legi se abroga art. 78, 108 si 124 din Legea nr. 3/1978 privind asigurarea sanatatii populatiei, publicata in Buletinul Oficial, Partea I, nr. 54 din 10 iulie 1978, precum si orice alte dispozitii contrare.
Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 19 decembrie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.
PRESEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VACAROIU
Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 19 decembrie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
VIOREL HREBENCIUC
2. Drepturile și Obligatiile Pacientului
Text extras din: Lege nr. 95/2006 - privind reforma în domeniul sănătăţii
Drepturile şi obligaţiile asiguraţilor
Art. 217.
(1) Asiguraţii au dreptul la un pachet de servicii de bază în condiţiile prezentei legi.
(2) Drepturile prevăzute la alin. (1) se stabilesc pe baza contractului-cadru care se elaborează de CNAS pe baza consultării Colegiului Medicilor din România, denumit în continuare CMR, Colegiului Medicilor Dentişti din România, denumit în continuare CMDR, Colegiului Farmaciştilor din România, denumit în continuare CFR, Ordinului Asistenţilor Medicali şi Moaşelor din România, denumit în continuare OAMMR, Ordinului Biochimiştilor, Biologilor şi Chimiştilor, denumit în continuare OBBC, precum şi a organizaţiilor patronale şi sindicale reprezentative din domeniul medical, până la data de 31 octombrie a anului în curs pentru anul următor. Proiectul se avizează de Ministerul Sănătăţii Publice şi se aprobă prin hotărâre a Guvernului. În cazul nefinalizării elaborării contractului-cadru în termenul prevăzut, se prelungeşte prin hotărâre a Guvernului aplicabilitatea contractului-cadru din anul în curs.
(3) Contractul-cadru reglementează, în principal, condiţiile acordării asistenţei medicale cu privire la:
a) pachetul de servicii de bază la care au dreptul persoanele asigurate;
b) lista serviciilor medicale, a serviciilor de îngrijiri, inclusiv la domiciliu, a medicamentelor, dispozitivelor medicale şi a altor servicii pentru asiguraţi, aferente pachetului de servicii de bază prevăzut la lit. a);
c) criteriile şi standardele calităţii pachetului de servicii;
d) alocarea resurselor şi controlul costurilor sistemului de asigurări sociale de sănătate în vederea realizării echilibrului financiar al fondului;
e) tarifele utilizate în contractarea pachetului de servicii de bază, modul de decontare şi actele necesare în acest scop;
f) internarea şi externarea bolnavilor;
g) măsuri de îngrijire la domiciliu şi de recuperare;
h) condiţiile acordării serviciilor la nivel regional şi lista serviciilor care se pot contracta la nivel judeţean, precum şi a celor care se pot contracta la nivel regional;
i) prescrierea şi eliberarea medicamentelor, a materialelor sanitare, a procedurilor terapeutice, a protezelor şi a ortezelor, a dispozitivelor medicale;
j) modul de informare a asiguraţilor;
k) coplata pentru unele servicii medicale.
(4) Ministerul Sănătăţii Publice împreună cu CNAS sunt abilitate să organizeze licitaţii şi alte proceduri de achiziţii publice în vederea derulării programelor naţionale de sănătate, în condiţiile legii.
(5) CNAS va elabora norme metodologice de aplicare a contractului-cadru, cu consultarea CMR, CFR, CMDR, OAMMR, OBBC, precum şi a organizaţiilor patronale şi sindicale reprezentative din domeniul medical, până la 15 decembrie a anului în curs pentru anul următor, care se aprobă prin ordin al ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui CNAS.
(6) În cazul nefinalizării normelor metodologice, Ministerul Sănătăţii Publice le va elabora şi le va aproba prin ordin în termen de 5 zile de la data expirării termenului prevăzut la alin. (5).
Art. 218.
(1) Asiguraţii beneficiază de pachetul de servicii de bază în caz de boală sau de accident, din prima zi de îmbolnăvire sau de la data accidentului şi până la vindecare, în condiţiile stabilite de prezenta lege.
(2) Asiguraţii au următoarele drepturi:
a) să aleagă furnizorul de servicii medicale, precum şi casa de asigurări de sănătate la care se asigură, în condiţiile prezentei legi şi ale contractului-cadru;
b) să fie înscrişi pe lista unui medic de familie pe care îl solicită, dacă îndeplinesc toate condiţiile prezentei legi, suportând cheltuielile de transport dacă opţiunea este pentru un medic din altă localitate;
c) să îşi schimbe medicul de familie ales numai după expirarea a cel puţin 6 luni de la data înscrierii pe listele acestuia;
d) să beneficieze de servicii medicale, medicamente, materiale sanitare şi dispozitive medicale în mod nediscriminatoriu, în condiţiile legii;
e) să efectueze controale profilactice, în condiţiile stabilite prin contractul-cadru;
f) să beneficieze de servicii de asistenţă medicală preventivă şi de promovare a sănătăţii, inclusiv pentru depistarea precoce a bolilor;
g) să beneficieze de servicii medicale în ambulatorii şi în spitale aflate în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate;
h) să beneficieze de servicii medicale de urgenţă;
i) să beneficieze de unele servicii de asistenţă stomatologică;
j) să beneficieze de tratament fizioterapeutic şi de recuperare;
k) să beneficieze de dispozitive medicale;
l) să beneficieze de servicii de îngrijiri medicale la domiciliu;
m) să li se garanteze confidenţialitatea privind datele, în special în ceea ce priveşte diagnosticul şi tratamentul;
n) să aibă dreptul la informaţie în cazul tratamentelor medicale;
o) să beneficieze de concedii şi indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate în condiţiile legii.
(3) Asiguraţii prevăzuţi în Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare, şi în Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare, beneficiază de asistenţă medicală gratuită, respectiv servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale, suportate din fond, în condiţiile contractului-cadru şi din bugetele ministerelor şi instituţiilor respective, în condiţiile plăţii contribuţiei de asigurări sociale de sănătate.
(4) Personalităţile internaţionale cu statut de demnitar primesc asistenţă medicală de specialitate în unităţi sanitare nominalizate prin ordin al ministrului sănătăţii publice.
Art. 219.
Obligaţiile asiguraţilor pentru a putea beneficia de drepturile prevăzute la art. 218 sunt următoarele:
a) să se înscrie pe lista unui medic de familie;
b) să anunţe medicul de familie ori de câte ori apar modificări în starea lor de sănătate;
c) să se prezinte la controalele profilactice şi periodice stabilite prin contractul-cadru;
d) să anunţe în termen de 15 zile medicul de familie şi casa de asigurări asupra modificărilor datelor de identitate sau a modificărilor referitoare la încadrarea lor într-o anumită categorie de asiguraţi;
e) să respecte cu stricteţe tratamentul şi indicaţiile medicului;
f) să aibă o conduită civilizată faţă de personalul medico-sanitar;
g) să achite contribuţia datorată fondului şi suma reprezentând coplata, în condiţiile stabilite prin contractul-cadru;
h) să prezinte furnizorilor de servicii medicale documentele justificative care atestă calitatea de asigurat.
Art. 220.
Persoanele care nu fac dovada calităţii de asigurat beneficiază de servicii medicale numai în cazul urgenţelor medico-chirurgicale şi al bolilor cu potenţial endemo-epidemic şi cele prevăzute în Programul naţional de imunizări, monitorizarea evoluţiei sarcinii şi a lăuzei, servicii de planificare familială în condiţiile art. 223, în cadrul unui pachet minimal de servicii medicale, stabilit prin contractul-cadru.
Art. 221.
Tarifele serviciilor hoteliere pentru persoana care însoţeşte copilul internat în vârstă de până la 3 ani, precum şi pentru însoţitorul persoanei cu handicap grav internate se suportă de către casele de asigurări, dacă medicul consideră necesară prezenţa lor pentru o perioadă determinată.
Art. 222.
Fiecare asigurat are dreptul de a fi informat cel puţin o dată pe an, prin casele de asigurări, asupra serviciilor de care beneficiază, a nivelului de contribuţie personală şi a modalităţii de plată, precum şi asupra drepturilor şi obligaţiilor sale.
Hello.
Mă bucur că ai ajuns pe această pagină. Găsești mai jos câteva informații despre ce caut, găsești ce "chestii" mă interesează pe mine, tu hotărăști dacă vrei să îmi trimiți un e-mail cu datele cerute... după care vedem ce alte detalii mai discutăm.
Care sunt cerințele minime pe care le am?
Care sunt avantajele pe care le poți avea?
Ce trebuie să faci? sau ce o să înveți să faci?
*vei avea la dispoziție toate echipamentele de protecție necesare dar și orice altceva de care consideri tu că ai nevoie.
Care este programul în care o să lucrezi?
Programul poate fi variabil în funcție de cum sunt făcute programările, dar de regulă este undeva între 13.00 și 19.00. Uneori vor fi zile mai lungi și zile mai scurte, pot fi zile complet libere sau poate vom lucra uneori și sâmbăta dimineața dar doar dacă vrei putea/vrea și sigur vei ști din timp.
Ce informații mă interesează și unde trebuie trimise?
Ideal ar fi să trimiți un CV din care să vad ce experiență ai, așa cum ziceam la început nu e obligatoriu să fie în domeniu. Poate fi și un simplu e-mail care să conțină doar detalii care consideri tu că sunt de trimis. Minim este să existe un nume, un număr de telefon, o adresă de email, împreună cu datele pe care le consideri tu importante, tu ști cel mai bine care sunt ...
Ideal ar fi și un link către un profil de Facebook, Instagram... ca să pot afla și eu mai multe despre tine... Toate astea le poți trimite pe adresa de e-mail: email {@} alexnecula.ro (fără spații... fără paranteze...), sau completând formularul disponibil aici.
Dacă vrei alte informații sau ai întrebări, folosește datele de contact din formular de contact.
Mulțumesc.
Părerea pacienților mei a fost și va fi întotdeauna importantă pentru mine. Am încercat mereu să țin cont de părerile lor, de dorințele lor poate chiar de ideile lor... Întotdeauna ai de învățat ceva de la oricine (ce să faci sau ce să nu faci...), doar trebuie să ști să-l asculți sau să-l urmărești.
Review-urile sunt preluate de pe Google Maps.
"Un medic extraordinar, mi-a rezolvat probleme la care alti medici mi-au zis ori ca nu se rezolva, ori sa mai astept. Foarte atent sa nu ai nicio durere, foarte comunicativ, un adevarat profesionist. Recomand 1000%. Multumesc, Alex pentru ca mi-ai redat zambetul!"
Gabriel Corlan"Super ok si profesionist, atent la toate detalile"
Vali Marghescu
"Un medic foarte bun, profesionist, atent la detalii și la nevoile pacienților, am fost pentru 4 implanturi și o extracție, eram terorizata, însă pe parcursul procedurii Dl. Doctor m-a făcut sa rad... sa uit de toate temerile. Procedura a fost un real succes, am avut asistenta și sprijin inclusiv în weekend (pe whatsapp) atunci când am avut întrebări. Toate lucrările pe care le am și le voi mai avea de făcut de acum înainte le voi efectua la Dr. Alex Necula, cu toată încrederea!"
Cristina Nicoleta Popa
"Am fost la 6-7 dentisti inainte sa ajung la domnul Alexandru, care a fost singurul care m-a lamurit cu problemele pe care le-am avut si mi-a extras 3 molari de minte cu usurinta si cu durere minima. Recommand cu incredere, mai ales pentru cei cu frica de dentist."
Ionescu Andrei
"Un dentist foarte bun,grijuliu, precaut , atent la toate doleantele pacientului. Recomand pentru cei cu frica de dentist , cum am fost eu."
Flaviana voiculet-bursuc
"Alexandru is by far the best dentist I've ever been to. You'll have a great experience thanks to his steady hands, technique and crafted skill. Dentists most often have a bad reputation, mainly because their associated with the pain the patient experiences. Alexandru always talks to you throughout the medical procedure, operating with calm, you'll find yourself at the end of the session with quality work and with a few smiles. 👌💯🙌😁"
Tommy Tommy
"Cel mai minunat medic, in cei 43 ani am fost in multe cabinete stomatologice, prea multe chiar, si am intalnit tot felul de medici... Aici am avut parte de tratamente fara durere, atentie sporita, in cele mai mici detalii, incredere, curatenie etc... De cativa ani, toata familia mea frecventeaza acest cabinet stomatologic, pt diverse tratamente (consultatii, detartraje, plombe, coronite dentare, implanturi, extractii etc)"
Dana Danau
"Alex este un medic stomatolog dedicat si extrem de priceput. Este medicul meu de aproximativ 2 ani, timp in care am facut diverse proceduri, de la detartraj, tratamente carii pana la extractii si implanturi dentare. Indiferent de durata si dificultatea procedurii, a lucrat cu rabdare ia atentie iar disconfortul a fost minim. Lucrarile facute de el s-au mentinut bine, nu a fost nevoie sa fie refacute si nu au existat consecinte neplacute. Mai mult, chiar cand am urmat alte tratamente medicale, Alex a stiut sa adapteze medicatie si planificarea lucrarilor astfel incat sa nu interfereze. Din punct de vedere "administrativ", este flexibil la stabilirea programarilor ceea ce m-a ajutat foarte mult cu jobul mai ales in perioadele cand trebuia sa stabilim sedinte recurente."
Adelina Ioana Cusca
"La Alex am avut nevoie de extracția a doua masele de minte. Nu am avut nici o complicație aferenta intervenției și s-a vindecat rapid."
Golgojan Dana
"Cabinetul este curat. Dl doctor este foarte amabil si dispus sa ofere un sfat. Explica intotdeauna ceea ce face si ce urmeaza sa se intample. Voi mai reveni la cabinet!"
Simona Craciun
"Alex a reusit sa ma scape de fobia ce o aveam pentru stomatologi. Fobie ce m-a adus in situatia de a avea nevoie de 4 implanturi, 2 pivoti si 6 coronite. El a fost unul dintre cei doi ce au participat la implanturi. Are rabdare, stie sa explice tot ce se face si cere feedback... Si tine cont de el. Îl recomand cu toata increderea pe care a castigat-o!"
Alexandru Dochia
"Calitatile care il recomanda pe Dl doctor Necula Alexandru sunt: competenta, specializarea in domeniu (sesizabila prin sugestiile pe care le face si nu numai), punctualitatea, grija constanta fata de suferinta (sau mai degraba fata de lipsa ei) pacientului, probitatea, amabilitatea, prietenia. Foloseste materiale de ultima generatie, isi desfasoara activitatea intr-un cabinet impecabil de curat. Spectrul fricii de durere nu ma urmareste cand ma duc la dansul. Inca ceva: dumnealui are grija sa programeze intalnirile astfel incat pacientii sunt instiintati prin intermediul calendarului google cu o zi inainte de vizita medicala. Il recomand pe dl doctor Necula cu toata caldura si cu o incredere constanta."
Dumitru Stefan
"Vorbind din perspectiva persoanei care toată viața a fugit cu teama de cabinetele stomatologice, pot spune ca de când am ajuns prima oară în cabinetul dr. Alex Necula mi-am schimbat perceptia asupra 'mersului la dentist'. Sunt foarte mulțumită atat de modul în care lucrează (cu grija, fără sa simt durere, comunicandu'mi toti pașii intervenției), de rezultatele obținute, de costurile intervențiilor cât și de atmosfera prietenoasă și degajată pe care o găsesc mereu în cadrul cabinetului."
Anna Tudose
"Merg exclusiv la domnul doctor Necula de multi ani, l-am recomandat tuturor colegilor mei, care la randul lor au devenit "exclusivi", si continui sa recomand oricui ma intreaba"
Vlad Bâra
"Recomand cu mare incredere! Domnul doctor este profesionist si foarte amabil!"
Stefania Banu
"De la extracție și până la implant, toate procedurile pe care le-am făcut au decurs fără probleme și la prețuri competitive. Recomand pe doctor Alex Necula oricând sunt întrebat."
Alexandru Pîntea
"Alex is knowledgeable and experienced in the latest dental procedures, you will receive the best dental care in town. Affordable quality dental services and convenient appointments."
Catalina Ivanciu
"Servicii foarte bune. Recomand cu încredere."
Antonella Andrea Gud
"Alexandru este un doctor stomatolog foarte apropiat de pacient, mi-a placut ca a avut rabdare sa imi explice ce am de facut si sa imi dea variante de a alege si ca nu s-a grabit cu lucrarea. Un dentist modern. Recomand."
Andrei Dragan
"N-am sa scriu prin cate experiente neplacute am trecut pana am ajuns la Dr. Alex Necula, ci doar ca ma bucur ca mi-a fost recomandat si ca acum il pot recomanda si eu! Are foarte multa rabdare, explica ce interventii trebuie sa am, ce optiuni, pasii pe care ii vom urma, iar dupa se asigura ca totul decurge fara pic de durere."
Mădălina Ciuclaru
"Recomand! Dr. Necula este un profesionist. Servicii de calitate, preturi accesibile, cabinet curat, se tine cont de feedback-ul pacientului, se verifica lucrarile anterioare pt. a se asigura calitatea lucrarii finale, dl dr cunoaste tratamentele corespunzatoare pt pacientii cu bruxim (nu toti dentistii cunosc)"
Sonia Valerio
"Dr Necula is the only dentist I would trust. I have a fear of dentistry and he is the only one who understands that and who respects it and treats me accordingly. He explains every step of the procedure, he makes me understand that I am not in any kind of danger and he just makes me relax and the results are always very good. He always gives me options in treatment and I really feel that I can trust his professional advice. I really hope he will remain in Bucharest and continue to practice till at least I'm 60 cause otherwise my dental care will suffer :). 5 stars for sure!"
Veronica Sacuiu
"Un doctor excelent, empatic, care intelege pacientul si are mana fina. In plus, am avut parte de tratament nedureros."
Dora Stoia
"Recomand cu incredere. Am facut extractie de 2 molari de minte in acelasi timp si nu am avut nicio problema dupa. Nu a fost absolut deloc dureros. Raportul calitate-pret este foarte bun."
Mona Calin
"Empatia si rabdarea sunt principalele calități, dar nu singurele, care îl recomandă pe domnul doctor Alexandru Necula ca fiind un profesionist desăvârșit. Sunt foarte multumit de serviciile dumnealui, voi reveni cu drag!"
Tudor Iorga
"Recomand cu caldura serviciile doctorului Alexandru Necula, care mi-a demonstrat ca vizitele la stomatolog pot fi si altfel decat costisitoare, dureroase si traumatizante. Ce-ar trebui sa stiti? Ca intelege durerile prin care trec pacientii sai si face tot posibilul sa le minimizeze, ca lucreaza precis si sigur, ca preturile interventiilor sunt mai mult decat rezonabile si ca rezultatele sunt exact asa cum ar trebui sa fie: impecabile, fara dureri si fara complicatii ulterioare. Ah, si sa nu uit: toate astea in timp ce face conversatie si reuseste sa te faca sa uiti ca esti intr-un cabinet stomatologic!"
Alexandra Sovagau
"Profesionalism, flexibilitate, intelegere si o atmosfera prieteneasca!"
Irina Moldoveanu
"Un super doctor pe care il recomand cu toata increderea. Orice problema as avea, tot la el voi apela."
Stefan Costinescu
"Recomand cu caldura serviciile domnului doctor. Foarte mulțumita . Servicii de calitate excelenta!"
Angela Georgiana
"Solicitudine, profesionalism, promptitudine, atitudine pozitivă."
Liviu Dumitrascu
"Fantastic service! Upfront costs and excellent results. The service has been exceptional, I cannot speak highly enough of the team, they always handled my situation with sensitivity and professionalism. I have recommended the practice already. Thanks for looking after me so well!"
Adrian Petre
"Un medic stomatolog super profesionist, rabdator, cu o tehnica care reduce la minim disconfortul unei interventii. Recomand, nota 10!"
Horia
"Deja merg la Alex de cativa ani.. si mai fara frica de dentist decat inainte :) Alex face si treaba buna si destule glume cat sa uiti ca ti-e frica."
Teodora Dragomir
"Merita pe deplin toate cele 5 stelute!!! Am fost un caz destul de dificil, fiind necesare mai multe interventii de montare implanturi. Totul a decurs foarte bine datorita dl. Dr. Alexandru Necula. Este un adevarat profesionist in domeniu. Il recomand cu incredere."
Adelita Carmen Vasioiu
"Pentru mine a fost cu totul altceva față de stomatologii anteriori (că nu le place să le zici dentiști). Profesionist, prietenos, lucreaza cu grijă, îți spune ce face, echipamente bune, prețuri decente, ce să mai... L-am recomandat și il voi recomanda în continuare oricui!"
Mihai Anghel
"Dr. Necula este un adevarat profesionist ! Ma programez fara emotii la controlul de rutina si la diverse urgente. Recomand cu caldura !"
Oana Iagaru
"Dr. Necula are rabdare si insipra incredere. Am ajuns la cabinetul dumnealui dupa o experienta negativa ce m-a tinut departe de dentist cativa ani, iar el m-a ajutat sa trec peste aceasta frica de dentist si mi-a reparat probleme serioase. A facut intreaga experienta usoara si fara durere. De fiecare data domnul doctor mi-a explicat posibile solutii, avantaje si dezavantaje, precum si detalii privind procedura, insa nu mi-a fortat niciodata decizia. Recomand cabinetul dr. Necula oricui are nevoie de dentist (sie copil sau adult)!"
Oana Galbenu
"Alex ar trebui sa scrie o carte, "How to break your patient fear of the dentist: for dummies!" :). Iar eu as putea regiza un film, "How I stopped worrying and learned to love the dental drill". In alta ordine de idei, preturi bune si servicii de calitate. Recomand!"
Alin C
"Alex va ramane stomatologul meu for life. Mi-am invins traumele cauzate de medicii "stomatologi" peste care am dat. Alex este foarte rabdator, atent la detalii si te scoate din cadrul scenariului clasic de "chinuiala"."
Mirela Petrescu
"Alex este extraordinar. Il recomand cu toata increderea. Faceti o vizita si va veti convinge!"
Georgiana Mazilu
"Foarte profesionist, experienta placuta, am stiut la fiecare pas ce se intampla si rezultatul a fost pe masura."
Theodor Stoican
Consultație și plan de tratament | |
Consultație stomatologică cu plan de tratament | 200 lei |
Consultație stomatologică tip "second opinion" | 200 lei |
Control periodic (pentru pacienți existenți) | 50 lei |
Tratament urgențe | |
Taxă programare urgență în afara programului (ora 8, 9 sau 20) | 200 lei |
Drenaj endodontic | 300 lei |
Drenaj abces prin incizie gingivală | 300 lei |
Profilaxie (tratamente preventive) | |
Detartraj cu ultrasunete + periaj profesional | 300 lei |
Gutieră de bruxism siliconică | 400 lei |
Gutieră de bruxism PMMA | 700 lei |
Estetică și "cosmetică" dentară | |
Eliminare colorații persistente AirFlow Kavo | 200 lei |
Tratament albire în cabinet | 800 lei |
Tratament albire domiciliu (în gutiere) | 900 lei |
Odontoterapie (obturații / plombe) | |
Obturație zona laterală CIS (premolari, molari) | 300 lei |
Obturație zona frontală compozit (incisivi, canini) | 350 lei |
Obturație zona de colet compozit / CIS | 300 lei |
Endodonție (tratamentul canalelor radiculare) | |
Tratament endodontic complet - monoradicular (2 ședințe) | 400 lei |
Tratament endodontic complet - pluriradicular (2 ședințe) | 450 lei |
Refacere tratament endodontic (2 ședințe) | 550 lei |
Protetică pe dinți naturali | |
Coroană metalo ceramică | 1.000 lei |
Coroană pe suport de zirconiu | 1.500 lei |
Fațetă ceramică - Ivoclar IPS e.max | 1.800 lei |
Coroană integral ceramică (ceramică presată) | 2.000 lei |
Inlay ceramic | 1.500 lei |
Coroana provizorie scutan / PMMA | 150 lei |
Sistem provizoriu tip fluturaș / Kemeny | 350 lei |
Pivot (RCR) | 300 lei |
Ablație pivot | 250 lei |
Ablație element protetic | 100 lei |
Implantologie dentară (include toate materialele necesare) | |
Implant dentar Neodent GM (Straumann Group) cu vindecare ~ 90 zile | 3.000 lei |
Implant dentar Straumann Roxolid SLA cu vindecare ~ 60 zile | 4.000 lei |
Implant dentar Straumann Roxolid SLActive cu vindecare ~ 45 zile | 5.000 lei |
Sinus lift (include 1g os + membrană colagen) | 3.500 lei |
Pachet 6 implanturi Neodent | 15.000 lei |
Pachet 6 implanturi Straumann SLA | 22.000 lei |
Pachet 6 implanturi Straumann SLActive | 25.000 lei |
Adiție osoasă + membrană de colagen | 1.200 lei |
Descoperire implant + bont vindecare | 200 lei |
Protetică pentru implanturi dentare (include bont protetic) | |
Coroană metalo ceramică | 1.800 lei |
Coroană ceramică suport zirconiu / full zirconiu | 2.400 lei |
Lucrare fixă 12 elemente metalo-ceramică pe sistem multi-unit | 18.000 lei |
Lucrare fixă 12 elemente zirconiu pe sistem multi-unit | 24.000 lei |
Lucrare mobilă cu sisteme speciale | funcție de complexitate |
Chirurgie orală / parodontală | |
Extracție dentară monoradicular | 250 lei |
Extracție dentară pluriradicular | 300 lei |
Extracție dentară chirurgicală | funcție de complexitate |
Extracție molar de minte erupt | 400 lei |
Extracție molar de minte inclus | 600 - 800 lei |
Decapușonare molar de minte | 250 lei |
Rezecție apicală (fără tratament endodontic) | 500 lei |
Dezvelire dinți incluși în scop ortodontic | 500 lei |
Chiuretaj subgingival / dinte | 200 lei |
Imobilizare dinți parodontali / dinte | 100 lei |
Prefgel + Emdogain | funcție de complexitate |
Perisolv + Hyadent | funcție de complexitate |
Tratamente copii | |
Periaj dentar | 150 lei |
Obturație dinte de lapte CIS | 200 lei |
Extracție dinte de lapte | 150 lei |
Sigilare șanțuri și fosete / dinte | 150 lei |
Fluorizare locală / arcadă | 200 lei |
Ortodonție | |
Colare sistem de brackeți fizionomici | 4.000 lei |
Colare sistem de brackeți metalici | 2.500 lei |
Inserare implant tractare ortodontică | 600 lei |
Distalizare dinte în scop protetic | 2.500 lei |
Control periodic ortodontic | 100 lei |
Îndepărtare aparat și curățare urme adeziv | 800 lei |
Gutieră ortodontică de contenție | 400 lei |
Alte tarife... | |
Programare intervenție chirurgicală / implantologie sâmbăta sau duminica | 1.000 lei |
Programare intervenție chirurgicală / implantologie de la ora 20 | 500 lei |
- pentru plățile mai mari de 2.000 lei suma poate fi indexată cu un procent de 3-5% | |
- prețurile pot suferi modificări în funcție de situația particulară a fiecărui pacient în funcție de complexitatea planului complet de tratament, o estimare precisă se face în momentul realizării planului de tratament propus. |
Născut în 1979, stomatolog din 2006, soț, tată...
Licențiat al Facultății de Medicină Dentară, Universitatea de Medicină și Farmacie "Carol Davila", București 2005.
În vara lui 2024 experiența mea de stomatolog arăta cam așa:
Parteneri cabinet (furnizorii de materiale, echipamente și servicii), care îmi sunt alături de mulți ani și fără de care nu aș fi ajuns poate până aici, și cărora le mulțumesc pentru colaborare:
În ani am și am avut colegi și prieteni de la care am avut întotdeauna ceva de învățat și cărora le mulțumesc și le rămân recunoscător: Andreea Anțilă, Diana și Cristian Știrbu, Marius Gociu, Dan Pătroi, Adelin Guțoi, Georgiana Podișcă, Daniel Rusu.
Doar Alex...
Toți avem lucruri care ne place să le facem în afară de meserie... unele ne relaxează, unele ne ajută în meserie, unele doar ne toacă banii... Sunt fan al produselor sau serviciilor: Sony, Garmin, Google, Microsoft, Tp-Link, Reolink, Netgear, BitDefender, Dacia / Renault, Trek Bike, Bontrager, Starbucks, Rompetrol, Vodafone, Hostico, Joomla, Allianz Asigurări. Urăsc produsele sau serviciile: Apple, Facebook, Telekom și mai ceva mai nou Orange (după aproape 20 de ani de abonat fidel...)
Calculatoarele, internetul și telefoanele nu prea mai au secrete pentru mine de mulți ani. Web design (acest site și încă câteva sunt făcute, optimizate și întreținute de mine). Ciclism montan (recreativ, nu extrem) și de șosea. Călătoriile cu familia, mai bine zis plimbările scurte și dese... Și din 2022 o nouă aventură, la curte ....